mercredi 11 juillet 2007

NORMA LOY/RED LORRY YELLOW LORRY/FIELDS OF THE NEPHILIM September 1988 - Elysées Montmartre - The 'Goth to geth out of here' night

Behind their two drumkits and morbid synths, Norma loy developped an innate sense of tortured weirdness with this Hiroshima escaped Japanese girl who begun a kind of badmington party with the Taras Boulba lookalike singer (the one played by Yul Brynner). Boring indeed. The more than thirty-year Red lorry followed. Their mission : take no prisoner. Rock'n'roll I'm afraid? It was horrible and dogmatic. The crowd was extatic, in trance ... ? Puppet show for the fields, with the singer coming out out of a coffin they weren't afraid of overbiding any other gothic bands just to please their public. I have to admit that the singer's voice was imposant (effect or not?) and they were quite good musicians. They wore hats, long far west coats and long hairs; the ultra 'in' crowd was there to show himself and his stupidity. A drug crazed hippy (lost?) bumped into somebody while dancing and was badly kicked, only saved by a bouncer. Didn't understand nothing to life these goths.

Derrière ses deux batteries et ses synthés morbides, Norma loy développe un sens inné du zarbi et du torturé assez étonnant, jusqu'à cette danseuse japonaise rescapée d'iroshima qui entame une partie de badmington avec le chanteur taras boulba (celui joué par Yul Brynner). Lassant tout de même. Suivent les plus que trentenaires Red lorry, pour qui tout se limite à rentrer dans le tas sans faire de prisonnier. Du rock en sommes? C'est ignoble et dogmatique au possible. Le public en transe est hystérique. Grand guignol pour les fields dont le chanteur sort d'un cercueil et qui n'ont pas peur de faire de la surenchère pour plaire à leur public. je reconnais que la voix du chanteur est impressionnante dans les graves (effets ou pas effets?) et qu'ils savent jouer. Ils arborent chapeaux, cheveux longs et pardessus far west; le public ultra branché et poseur arbore sa connerie. Un baba dijoncté (égaré?) qui a eu le malheur de bousculer un type en dansant se fait dérouiller sans comprendre et n'est sauvé que par l'intervention d'un videur. Rien compris à rien les goths français.

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