Tonight I surely committed a sacrilege when I had manifested my disliking of James' country pop. It was all disapproving looks around me, some people just didn't hesitating to snob me considering that I didn't have the capacity to undertstand music with a big M. I loose my credibility that night ... and wasn't accepted any more by some of the 'les inrockuptibles' readers (the indie french Pravda) ... Nevertheless the singer was moving a lot, climbing on the amps but I didn't enjoyed it. I did wait too much of the house of love and was a bit dispointed by their set which seemed lacking in intensity. Some of the songs were just irresistible like 'shine on', 'destroy the heart' or 'christine' and their cover of 'I wanna be your dog' sent Iggy Pop right to an old people's home. Alas! there was too many gloomy ballads, causing the intensity to break too often. Perched on his customised mic foot, all in leather, playing with the smith's drummer, Julian Cope looked schizophrenic, between charisma and charlatanism. At the end of the gig he climbed on the amps and on the balustrade of the theatre like crazy ... Charlotte Anne? The crowd is way too cold except twenty crazed hooligans like me going nuts.
Ce soir j'ai sans doute commis un sacrilège en affichant mon désintérêt pour la pop country speedée de James. Mon regard ne croisait que désapprobation en rafales, certains n'hésitant pas, par un simple haussement d'épaules, à émettre des doutes quant à ma capacité à apprécier la musique avec un grand M. Quelle perte de crédibilité pour moi...jamais je ne serais plus accepté par les intellectuels inrock style...gulp! Pourtant le chanteur bouge beaucoup, escalade les amplis, mais bon, j'accroche pas. J'attendais peut être trop de house of love et leur set m'a paru inégal. Certains titres "shine on", "destroy the heart" ou "christine" étaient irrésistibles de punch; le finish à terre de "i wanna be your dog" renvoyant même Iggy Pop à l'hospice. Hélas tout cela était trop souvent coupé par des ballades morne plaine, cassant le rythme...Perché sur son pied de micro customisé, tout en cuir, Julian Cope, accompagné du batteur des Smith, s'essaye à la schizophrénie, oscillant entre le charisme et le charlatanisme. A la fin du concert, il se mît à escalader les amplis jusqu'à la balustrade de la Cigale...charlotte anne? Public froid, encéphalograme plat, sauf vingt allumés, dont moi.
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