jeudi 2 octobre 2008

K-KLASS April 1991 - Manchester - The 'rave vs indie' fight

My main problem was that I have only rock, indie or pop addicts friends and that I needed something else. Fact was I can't make friends who enjoy house because they didn't bother about rock! You could do nothing in France about this situation! It was like I was the only one to have one feet in each scene. Anyway, as Dust atomic dustbin were playing this same night, my friend went to the gig and I went to the K Klass rave. It was all hardcore, pianos and Italian screamers! It was really ace, people on the platforms, whistles everywhere and everybody hands in the air. The morning after we confronted our impressions on our nights and believe me you had to be at that K Klass rave.

Mon problème est que j'ai des amis qui aiment uniquement le rock, la pop, l'indie quoi et moi j'ai envi d'autres choses aussi. Mais j'arrive pas à avoir des amis qui aiment la house, parce qu'ils n'aiment pas le rock. C'est inextricable en France, je dois être le seul à avoir un pied dans les deux scènes. Toujours est il que les Neds atomic dustbin jouaient ce même jour et que mon pote a préféré y aller alors qu'il y avait cette rave avec K Klass. ALl hardcore and pianos and italian screamers les mecs! Bordel c'était trop bien, plein de monde sur les plates formes, des sifflets partout et une ambiance très hands in the air bien sur. Le lendemain on a confronté nos soirées et j'en démord pas il valait mieux être à K Klass.

Aucun commentaire: