mercredi 8 octobre 2008

OCEAN COULOUR SCENE/WORLD OF TWIST/RIDE November 1991 - Cigale - The 'Alice aux pays des merveilles' night

The 'tout Paris pop' gathered again this year to celebrate the great huns-rockuptible mag festival aka pop doesn't grow again after our chronicles. OCS opened the show very smartly. In fact everybody was wondering what the fuck this second hand band were doing here when such great bands deserverd ... it got on my nerves; following were WOT! No, this is not the sound of some crusty's burp but World of twist and it was a great surprise, very fresh, very gnomic or co (s)mic psychedelic dance ... total concept show ... total craze? I even saw Ivan aka Bateman (private joke) stage diving on it (Yeah the same Ivan Smagghe everybody's knows on the electronic scene). Then it was Ride's turn. Do you think Mark's sweet, isn't he? Isn't heeeeee?Unfortunately House of love's succession was right on track. What's worse than a clean larsen? I ask you. It gets boring, we want blood, we want noise, you got to give everything on such great songs as 'drvive blind' or 'dreams burns down'. I was sorry for them, you know that.

C’est avec enthousiasme, cette année encore que le tout Paris pop se pressait devant la scène toujours de bon goût présentée dans le cââââdre du festivââââl des huns rocks, alias la pop ne repoussent pas sous nos chroniques.
OCS ont ouvert le bal avec tout le brio qui est le leur. Tout le monde se demande encore ce que ce groupe de série B foutait là alors que d’autres mériteraient…je m’emporte, voici la suite avec WOT ! Non ! ce n’est pas le rôt rauque du crusty moyen mais World of twist, grosse surprise pleine de sev’ fraîche, sorte de bric à brac sev’cendrillonesquo gnômique ou comique psyché dance…the concept show…ambiance folle ? et que même j’ai vu de mes yeux stage da Ivan sur wot Bateman (private joke)
Enfin the coqueluche thing Ride. Il est mimi Marck, hein ? Hein qu’il est mimi ? Gâ ! la succession de House of love est hélas assurée. Que de pire qu’un larsen clean ? Je vous le ‘m’ande. Tu viens boi un oup ma cel ?Re gâ ! Salissez vous et écorchez vous les genoux les gamins sur des titres aussi flamboyant que « drive blind » ou « dream burns down ». Décevant ride.

Aucun commentaire: